Har du planer om at starte en blog hjemmeside inden for mode og fashion? Efter at have forstået, hvad en blog er, er de næste ting, du skal forstå, hvordan du tjener penge på dine blogindlæg for at gøre dem mere SEO-venlige. Sandheden i sagen er, at mange bloggere ikke udnytter det enorme potentiale, de sandsynligvis vil få fra deres blog.
For at høste fordelene ved et websted inden for fashion, skal du levere nyt og relevant indhold. Dette oven i at lave grundlæggende optimering af blogindlæg. Hvis du ikke ved hvad SEO er, så har vi samlet et par tips, der kan hjælpe dig i gang.
Planlægge og brug long-tail søgeord
Sørg for, at du laver en masse søgeordsanalyser med det formål at optimere på siden. Der er chancer for, at du allerede bruger søgeord uden at vide det, ved at levere værdifuldt indhold om et bestemt emne.
Der er forskellige søgeordsanalyse værktøjer, som du kan bruge til at lave research på de relevante søgeord og endda spionere på de ord og sætninger, som din konkurrent rangerer efter.
Et af de bedste SEO-tip er at fokusere på at bruge et eller to long-tail søgeord i hvert blogindlæg. Selvom det er i orden at have mere end ét søgeord i et indlæg, så sørg for, at indlæggets fokus er snævert nok til et punkt, hvor du er i stand til at bruge tid på at optimere for et eller 2 søgeord.
Fordelen ved de long-tail søgeord er, at de hjælper dit indlæg med at forblive fokuseret på dit target audiences specifikke mål.
Dit primære søgeord skal være i overskriften
Titlen på blogindlægget er læserens og søgemaskinens første skridt til at afgøre, om dit indhold er relevant eller ej. Derfor skal du medtage dit søgeord her. Dette omtales som et title tag i søgeresultatet.
Sørg for, at dit søgeord er inkluderet i de første 60 tegn i titlen, da det er her Google skærer titler på SERP’er (søgemaskineresultatsider).
Hvis din overskrift er lang, skal du have søgeordet i starten, ellers kan det blive afskåret i SERP, og det kan gøre dit indlæg irrelevant.
Undgå søgeordsfyld
En af de største fejl, du kan begå som fashion blogger, er at tro, at optimering af dine blogindlæg til søgeord handler om at sætte så mange søgeord i ét indlæg. Dette er i øjeblikket kontraproduktivt, da søgemaskiner anser dette for at være nøgleordsfyld.
Desuden giver det også en dårlig oplevelse for indlæggets læsere; faktorer, som mange søgemaskiner prioriterer, mens de besvarer den besøgendes hensigt.
Sørg for, at du bruger søgeord i dine indlæg på en måde, der ikke føles unaturlig eller tvungen. Selvom du bruger et bestemt søgeord, skal du undgå at overfylde det. Sørg for, at det lyder naturligt og får personen til at klikke på dit websted
Match søgeord med billeder, du poster
Der burde være mere til dine artikler end blot tekster i din fashion og livsstil
blogs. Du skal inkludere billeder, der kan hjælpe med at forklare
indhold. Husk på, at søgemaskiner ikke kun vil have billeder: de
valgte billeder skal have alt-tekst, da søgemaskiner ikke kan se billeder som vi
mennesker gør. Når du bruger alt-teksten i billedet, fortæller den dem, hvad billedet er om. Dette hjælper med at rangere disse billeder bedre i Googles billedresultater.
Brugen af Alt-tekst giver også en bedre oplevelse for brugeren, da den viser, hvad der er indeholdt i billedet, når dette ikke kan findes eller vises. Dette kan hjælpe med at forbedre tilgængeligheden, især for personer, der har dårligt syn eller bruger skærmlæsere.
For at blive lidt teknisk er en alt-tekst et tegn, der normalt tilføjes til et HTML-billedtag. Du kan lære at mate nøgleord med billeder fra det førende søgeordsanalyseværktøj.
Ifølge en nylig undersøgelse blev det bemærket, at kun omkring 60% af modebutikker havde en hjemmeside til blog. Ud af dette antal er 65% af blogs i løbet af det sidste år ikke blevet opdateret på nogen måde. Det betyder at det ikke er for sent, og der stadig er en større chance for at starte en succesfuld blog.